Konkurencja na rynku e-commerce jest ogromna i stale rośnie. Codziennie powstają nowe sklepy internetowe, które oferują podobne produkty. Aby wybić się ze swoją ofertą i rozwinąć biznes, musisz nieustannie pracować nad zdobywaniem nowych klientów. Oprócz działań marketingowych musisz zadbać atrakcyjne wyeksponowanie towaru w swoim sklepie. Zobacz, jak powinien wyglądać idealny opis produktu, aby był skuteczny.
Czym jest opis produktu?
W sklepie stacjonarnym klient ma możliwość bezpośredniego zapoznania się z produktem. Może go fizycznie dotknąć, powąchać, czasami nawet przetestować i na tej podstawie dokonać decyzji zakupowej. W środowisku online proces ten wygląda inaczej, gdyż ogranicza się do treści. Opis produktu stanowi źródło informacji o cechach danego produktu i to on w dużej mierze odpowiada za konwersję sprzedaży. Atrakcyjne zdjęcie ma przyciągnąć uwagę, ale to treści zawarte na karcie produktowej mają za zadanie zachęcić klienta do zakupu.
Co powinna zawierać karta produktu?

Użytkownicy, którzy potrzebują konkretnego produktu, po prostu wpisują w wyszukiwarkę jego nazwę. W wygenerowanych wynikach mają wiele propozycji sklepów, które oferują sprzedaż danego przedmiotu.
Jakie czynniki decydują o tym, że spośród kilkunastu podobnych platform, klient wybierze właśnie Twój e-commerce? Przede wszystkim kwestie wizualne. Wygląd, użyteczność strony internetowej oraz przejrzyste zaprezentowanie oferty stanowią pierwszy element lejka sprzedażowego.
Kolejnym etapem jest zapoznanie z kartą produktu, która powinna być skonstruowana w taki sposób, aby dostarczyła klientowi jak najwięcej informacji o przedmiocie. Musi więc zawierać takie elementy jak:
- nazwę, markę i cenę produktu,
- Zdjęcia lub filmy przedstawiające istotne szczegóły,
- specyfikację i dane techniczne,
- opis produktu,
- opinie i komentarze wstawione przez klientów.
Zaprezentowanie oferty w atrakcyjnej formie oraz przekazanie wartościowych informacji decydują o sfinalizowaniu koszyka. Co ciekawe, perswazyjny opis produktu może sprawić, że klient kupi daną rzecz, mimo że w konkurencyjnym sklepie jest ona tańsza.
Jakie informacje muszą się znaleźć w opisie produktu?

W sklepie internetowym klient nie może liczyć na pomoc sprzedawcy, który doradzi mu w zakupach. Wszystkich istotnych informacji powinien mu więc dostarczyć rzetelny opis produktu. Treść musi być zoptymalizowana pod klienta i przedstawić przedmiot w najbardziej precyzyjny sposób. Podczas tworzenia tekstu do karty produktowej staraj się odpowiedzieć na pytania, które mógłby zadać klient:
- Co to za produkt? – w kilku zdaniach streść, czego dotyczy dana oferta;
- Czym się charakteryzuje? – wymień najważniejsze cechy produktu i staraj się opisać go w szczegółowy sposób. Skup się na istotnych kwestiach wizualnych, takich jak wielkość, kolor czy zapach. Ta część powinna odpowiadać za wizualizację cech zewnętrznych tak, jakby klient oglądał ją w sklepie;
- Do czego służy? – wyjaśnij, jak używać produktu i jakie jest jego przeznaczenie. Staraj się tak skonstruować treść, aby przekazać najważniejsze wartości, jakie niesie za sobą korzystanie z przedmiotu;
- Z czego jest zrobiony? – w tej części powinieneś się skupić na parametrach technicznych. W specyfikacji warto zawrzeć informacje dotyczące materiału wykonania i jego cech czy użytej technologii produkcyjnej. Jest to też miejsce na przedstawienie szczegółowych cech produktu, takich jak wymiary, waga, sposób konstrukcji;
- Czym się wyróżnia? – zaprezentuj zalety produktu i wyjaśnij, dlaczego warto go kupić. Musisz przekonać użytkownika, że Twój produkt jest lepszy niż ten dostępny w konkurencyjnym sklepie. Skup się na jego mocnych stronach i detalach, które zachęcą do zakupu.
- Dlaczego potrzebuję tego produktu? – to jeden z najważniejszych elementów całego opisu i często od niego zależy, czy dojdzie do finalizacji sprzedaży. W tej części musisz sprawić, aby użytkownik uwierzył, że nabycie tego przedmiotu przyniesie mu wymierne korzyści i spełni jego potrzeby.
Zadaniem opisu produktu jest dostarczenie klientowi informacji, które ułatwią mu podjęcie decyzji o zakupie. Nie może się więc ograniczać jedynie do wymienienia danych dotyczących specyfikacji i parametrów technicznych. Treść musi jasno komunikować, że klient potrzebuje tego produktu, nawet jeżeli trafił do Twojego sklepu przypadkowo i wcale nie miał zamiaru nic kupować.
W kolejnym wpisie dowiesz się, jak stworzyć skuteczny opis produktu, który sprzedaje i sprawi, że klienci wrócą do Twojego sklepu internetowego!
Najnowsze komentarze