Czym jest SEO copywriting?
Strony wyświetlające się w czołówce wyników wyszukiwań są najczęściej i najchętniej odwiedzane przez użytkowników. Większy ruch przekłada się na wyższy współczynnik konwersji, sprzyja rozwijaniu biznesu i pozyskiwaniu nowych klientów. Żeby poprawić widoczność witryny w internecie, niezbędne jest pozycjonowanie, a jednym z jego ważniejszych elementów jest SEO copywriting. Zobacz, na czym to polega i jak może Ci pomóc w wypromowaniu strony!
SEO copywriting – co to jest?
Założenie prostej strony lub sklepu internetowego jest obecnie tak łatwe, że poradzą sobie z tym nawet osoby bez doświadczenia. Służą do tego specjalne platformy, gdzie bezpłatnie stworzysz własną witrynę, wykorzystując gotowe szablony. Każdego dnia powstają więc tysiące nowych serwisów, dlatego coraz trudniej dotrzeć z ofertą do nowych klientów i wyróżnić się na tle konkurencji. Podstawą działań marketingowych prowadzonych w środowisku online powinno być pozycjonowanie, dzięki któremu Twoja strona będzie się wyświetlać w czołówce wyszukiwań Google. Obejmuje ono szereg działań, których zakres jest dobierany indywidualnie pod kątem konkretnej witryny.
Podstawowym elementem niemalże każdej strategii pozycjonowania jest SEO copywriting, bez którego trudno zrealizować wyznaczone cele marketingowe. Czym jest SEO copywriting? Według najprostszej definicji to pisanie tekstów na potrzeby działań pozycjonujących. Treści muszą być zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarki i zawierać zestaw słów kluczowych, na które chcesz promować witrynę.
SEO copywriting – na czym polega?
Przez długi czas copywriting SEO był niedoceniany i traktowany jako content gorszej kategorii, gdyż polegał na tworzeniu prostych treści z upchanymi frazami kluczowymi. Zazwyczaj nie miały one żadnej wartości merytorycznej i były opracowywane jedynie pod kątem robotów wyszukiwarki, dlatego ich jakość pozostawiała wiele do życzenia. Na przestrzeni lat wiele się zmieniło, a wszystko za sprawą coraz bardziej udoskonalanych algorytmów Google. Treści muszą być atrakcyjne dla odbiorcy, użyteczne i unikalne, a przy tym ukierunkowane na konkretne frazy kluczowe i napisane zgodnie z obowiązującymi wytycznymi wyszukiwarek. Taki content jest wysoko oceniany przez roboty Google, dlatego ma szansę trafić do czołówki rankingu, a co za tym idzie, poprawić widoczność Twojej strony na tle konkurencji.
Copywriting – artykuły SEO i ich optymalizacja
Napisanie tekstu, który zaciekawi użytkownika, a jednocześnie będzie przyjazny wyszukiwarce, nie jest takie proste. Znalezienie równowagi między użytecznością a spełnieniem wymagań algorytmów Google to spore wyzwanie. SEO copywriter musi się więc wykazać ponadprzeciętną kreatywnością oraz analitycznym umysłem, aby stworzyć tekst, który zainteresuje czytelnika i będzie zoptymalizowany pod kątem pozycjonowania. Jaki powinien być idealny tekst SEO?
- Unikalny – chyba nie trzeba nikomu tłumaczyć, że za plagiat grożą konsekwencje prawne. Powielanie treści dostępnych już w internecie są negatywnie oceniane przez algorytmy Google, które nie mają najmniejszego problemu z wykryciem duplicate content. Teksty na Twojej stronie muszą więc być unikalne, jeżeli zależy Ci na osiągnięciu wysokiej pozycji wyszukiwarce.
- Wysokiej jakości – SEO copywriting opierał się kiedyś na prostych tekstach preclowych i zapleczowych, które nie musiały nieść za sobą żadnej wartości merytorycznej. Często zawierały spamerskie ilości fraz kluczowych, a ich zadaniem było jedynie wspieranie działań pozycjonujących. Według współczesnych zasad SEO copywritingu teksty muszą być wysokiej jakości, poprawne językowo i odpowiadające potrzebom czytelnika.
- Merytoryczny – ciekawe treści, zawierające wartościowe informacje i rozwiązujące konkretne problemu użytkowników są chętnie czytane i udostępniane dalej. To przekłada się na generowanie większego ruchu na stronie, co prowadzi do lepszej konwersji. Teksty SEO muszą więc mieć wartość merytoryczną, gdyż to pomaga budować zasięgi, jest dobrze oceniane przez Google oraz korzystnie wpływa na promowanie witryny.
- Odpowiednio sformatowany – artykuły SEO powinny być pisane zgodnie z zasadami webwritingu i mieć przejrzystą strukturę, która ułatwia zapoznanie się z treścią. Tekst podzielony na nagłówki H1-H3, śródtytuły, akapity, zawierający wypunktowania, wytłuszczenia fraz kluczowych czy najważniejszych treści jest też bardziej zrozumiały dla botów Google. Usprawnia to analizę treści, co przekłada się na szybszy proces indeksacji witryny. Oprócz tego należy zadbać o linkowanie i prawidłową konstrukcję meta decription oraz znaczników title i alt przypisanych do grafik.
- Nasycony frazami kluczowymi – to najważniejszy element wykorzystywania SEO w copywritingu. Dobór odpowiednich fraz oraz właściwe ich rozmieszczenie w treści ma największe znaczenie dla pozycjonowania. W treści powinny się znaleźć nie tylko proste słowa kluczowe, ale i frazy długiego ogona (long tail), które pozwalają precyzyjniej trafić w potrzeby użytkowników.
Zoptymalizowanie tekstu pod kątem działań pozycjonujących wymaga holistycznego podejścia do tworzonego contentu. Warto też pamiętać, że algorytmy Google są cały czas udoskonalane, dlatego współcześnie obowiązujące wymagania wyszukiwarek mogą się w przyszłości zmienić. Oznacza to, że wszystkie dostępne obecnie kursy SEO copywritingu będą wymagały aktualizacji.
SEO copywriting – gdzie wykorzystać?
Najlepsze efekty pozycjonowania osiągniesz, jeżeli zdecydujesz się na SEO copywriting wewnętrzny i zewnętrzną dystrybucję treści. W pierwszej kolejności powinieneś zadbać o optymalizację tekstów na swojej stronie, nasycić je odpowiednimi frazami i sformatować ich strukturę. W promowaniu witryny i pozyskaniu ruchu pomogą Ci też działania przeprowadzane poza środowiskiem Twojej witryny. Chodzi tu m.in. o publikowanie tekstów w serwisach zapleczowych i na zewnętrznych portalach w celu pozyskania wartościowych linków w ramach link buildingu. Jeżeli chodzi o SEO copywriting, usługi obejmują pisanie:
- artykułów blogowych,
- opisów produktów i kategorii,
- tekstów zapleczowych,
- postów na social media,
- poradników tematycznych,
- tekstów sponsorowanych.
W działaniach pozycjonujących ważna jest też regularność, dlatego Twoja strona powinna być aktualizowana i uzupełniana o nowe treści. Warto więc założyć na niej bloga, który jest świetnym narzędziem do promowania witryny w internecie.
Samodzielnie czy agencja – copywriting SEO i jego skuteczność
Jednym z podstawowych błędów początkujących przedsiębiorców jest umniejszanie znaczenia contentu dla rozwijania biznesu. Wielu z nich nie inwestuje w SEO copywriting ani pozycjonowanie, gdyż uważa to za zbędny wydatek. Co więcej, niektórzy decydują się na samodzielne stworzenie tekstów dla swojej witryny – przecież napisanie kilku zdań to żadna filozofia ? Oczywiście, w ten sposób jesteś w stanie zapełnić stronę treścią, ale co dalej?
Zadaniem SEO copywritingu jest wspieranie działań pozycjonujących, zwrócenie uwagi użytkowników i zdobycie nowych klientów. Teksty muszą być więc skuteczne i ukierunkowane na realizację konkretnych celów. Żeby to osiągnąć, trzeba znać aktualne wymagania wyszukiwarek, śledzić zmieniające się trendy, potrafić zoptymalizować treść i przekazać w nim informacje w ciekawy sposób. Warto powierzyć to zadanie specjalistom i zdecydować się na współpracę z agencją. SEO copywriting będzie wtedy skrojony na miarę i stworzony pod kątem Twojej witryny.
Potrzebujesz SEO copywritera? Skontaktuj się z nami!
Najnowsze komentarze