Sprzedaż internetowa to przyszłościowy biznes, który szczególnie teraz nabiera na wartości. Obecnie czas mierzy się z pandemią wywołaną przez chorobę covid-19, co odbija się na globalnej gospodarce. Nie tylko Polska, ale także inne kraje wprowadziły liczne restrykcje mające na celu zahamowanie rozprzestrzeniania się wirusa. Większość sklepów i firm usługowych została zamkniętych, a ludzie w jednej chwili utracili główne źródło dochodów. W tej sytuacji jedyną drogą ratunku stało się rozszerzenie działalności o sprzedaż online, dlatego masowo powstają sklepy internetowe. Czy faktycznie ma to sens i jaką w tym rolę odgrywa copywriting?
E-commerce biznes przyszłości
Współczesna technologia jest na tyle rozwinięta, że praktycznie zastępuje rzeczywistość. Trudno znaleźć osobę, która nie ma dostępu do internetu i na co dzień nie korzysta z urządzeń typu laptop czy smartfon. Obecnie większość spraw załatwia za pośrednictwem sieci i ten trend będzie coraz bardziej nabierał intensywności. Zakupy, formalności urzędowe, a od niedawna nawet recepty wystawia się przez internet. Jest to spore udogodnienie, które pozwala zaoszczędzić i znacznie ułatwia komunikację. Prowadząc swoją działalność, musisz iść z biegiem czasu i dopasować się do zmian zachodzących na rynku. Jeżeli sprzedajesz produkty i usługi, prędzej czy później będziesz musiał rozszerzyć swoją firmę o sprzedaż internetową. Bez tego nie przetrwasz wśród konkurencji.

Dlaczego trzeba mieć sklep internetowy?
Jak już wiesz, internet jest przyszłością i to jest fakt, którego nie można nie zauważyć. Większość osób obecnie poszukuje produktów i usług w sieci, a nie mając swojej platformy sprzedażowej, po prostu nie istniejesz. Mimo że w niektórych branżach niezbędny jest osobisty kontakt z klientem, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby równolegle prowadzić sprzedaż online. Przykład: działasz w branży metalurgicznej, a Twoja firma zajmuje się produkcją prefabrykatów. Dodatkowo w ofercie masz montaż konstrukcji stalowych. Zasięg swojej firmy ograniczasz terytorialnie, swoje usługi oferujesz jedynie w ściśle określonym województwie. Jaki wówczas ma sens zakładanie sklepu internetowego?
- Po pierwsze: klienci widzą Cię w sieci. Zwiększasz tym samym grono odbiorców, a co za tym idzie, Twoja firma generuje zyski.
- Po drugie: w sklepie internetowym możesz przedstawić swoją ofertę bez konieczności zamówienia produktów oraz ich wysyłki. Możesz po prostu zaprezentować zakres usług, orientacyjne ceny i zachęcić do kontaktu.
- Po trzecie: jako przedsiębiorca wiesz, jak ważny jest rozwój firmy. Być może w przyszłości poszerzysz swoją działalność i będziesz obsługiwał nie tylko klientów lokalnych, ale także na terenie całej Polski. Posiadając sklep internetowy, możesz przez ten czas pracować na swoją pozycję na rynku.
- Po czwarte: wystawiając swoje produkty i usługi w sklepie internetowym i w merytoryczny sposób je opisując, klienci nabywają do Twojej firmy zaufania. Będziesz bardziej wiarygodny niż konkurencja działająca w tej samej branży. Szukając firmy, która zajmuje się produkcją i sprzedażą profili stalowych, którą wybierzesz? Tę, która na swojej stronie przedstawiła suche fakty o wieloletnim doświadczeniu w branży i tysiącu zadowolonych klientów? Czy tę, która oprócz strony firmowej, prowadzi również sklep internetowy, w którym wszystkie produkty są szczegółowo opisane, jak na przykład parametry techniczne, sposób produkcji czy materiał wykonania?
- Po piąte: Ludzie ufają firmom, które są wiarygodne. Dużo chętniej nawiążą współpracę z wykonawcą, który ma profesjonalną stronę firmową, prowadzi sprzedaż przez internet i w przejrzysty sposób prezentuje swoją ofertę oraz produkty. Czasy, kiedy Pan Zdzisiu zrobi to za flaszkę już minęły – nie oszukujmy się.
Ta sama zasada dotyczy każdej branży. Nie ma znaczenia, czy sprzedajesz odzież, kosmetyki, czy kostkę brukową lub maszyny rolnicze. Na dłuższą metę rynek zweryfikuje Twój biznes i sprawi, że skończysz z ręką w nocniku. Tak właśnie jest, teraz, gdy świat zmaga się z globalną pandemią i większość firm nie działa. Kto w tym czasie sobie poradzi? Przedsiębiorcy, którzy już dawno zainwestowali w sklep internetowy i w dalszym ciągu prowadzą sprzedaż, mimo obowiązujących restrykcji. Stale mają kontakt z klientami, a ponadto ciągle zdobywają nowych odbiorców. Inwestując w e-commerce, kiedy tak naprawdę nie było takiej konieczności, gdyż prowadzili sprzedaż stacjonarną – teraz zgarniają z tego profity i mają na tyle wypromowany biznes, że nie muszą się martwić o przyszłość.

E – commerce a copywriting
No dobrze, dowiedziałeś się już, dlaczego powinieneś mieć swój sklep internetowy. Jaka w takim razie odgrywa w tym wszystkim copywriting? To proste – bez skutecznych treści, Twoja sprzedaż nie przyniesie zysków. Możesz mieć najbardziej wypasiony sklep, zainwestować fortunę w opracowanie graficzne i reklamę, ale bez content marketingu nic nie ugrasz. Ma to znaczenie nie tylko z punktu widzenia SEO, ale także klienta. Jeżeli użytkownik, który wejdzie na stronę Twojego sklepu i nie znajdzie na nim interesujących go informacji, prawdopodobnie zrezygnuje z zakupu. Bardzo ważne więc są opisy produktów, kategorii, a także wartości, jakie niesie sklep dla klienta.
Co może Ci zaoferować e-commerce copywriting?
Osoby, które już mają doświadczenie w prowadzeniu sprzedaży online, z pewnością już się przekonały o znaczeniu e-commerce copywritingu. Największym problemem jest to, że ci, którzy dopiero otwierają sklep internetowy, chcą na tym zaoszczędzić. Po co mi copywriter, skoro sam mogę opisać swoją firmę i produkty, które sprzedaj? Nie, to się nie uda. Inwestując w e-commerce copywriting, zyskujesz pewność, że teksty będą napisane językiem korzyści, dopasowane do odbiorcy i odpowiednio nasycone frazami kluczowymi. Konstrukcja i sposób pisania treści wbrew pozorom ma bardzo duże znaczenie nie tylko dla wypozycjonowania sklepu, ale także zwiększenia sprzedaży.
Copywriter sprawdzi na podstawie researchu, jakie oczekiwania mają klienci wobec konkretnych produktów, w jaki sposób konstruować treści, aby trafiły do grupy docelowej odbiorców oraz jak napisać tekst, aby był wysoko oceniany przez roboty Google. Ważne jest również to, żeby treści zachęcały do zakupu, ale nie były nachalne i warygodne.

Co może dla Ciebie zrobić copywriter?
Podjąłeś decyzję o założeniu sklepu internetowego, co jest dobrym, nawet najlepszym krokiem. Musisz liczyć się z tym, że wypozycjonowanie go, aby znalazł się na początku listy w wyszukiwarce, to proces długotrwały. E-commerce copywriting może Ci jednak pomóc w zdobywaniu klientów zarówno w dalszej perspektywie, jak i na bieżąco. Promując swój sklep internetowy różnymi kanałami, masz szansę zwiększyć zyski ze sprzedaży, nawet gdy jesteś nowym graczem na rynku. W jaki sposób?
- Opisy produktów – perswazyjne opisy, które przedstawiają produkt w najlepszym świetle, generują najwięcej zysków ze sprzedaży. Ważne jest jednak to, aby być wiarygodnym. Opisy produktów muszą być tak napisane, aby faktycznie przedstawiały parametry danej rzeczy. Rolą copywritera jest to, aby skonstruowane treści były prawdziwe, zoptymalizowane pod SEO, a jednocześnie zachęcały klienta do kupna. Dobry opis produktu, który jest precyzyjnie skierowany do grupy docelowej i rzeczywiści daje realne korzyści z jego zakupu, generuje sprzedaż. Klienci są w stanie więcej zapłacić za te same produkty niż w innym sklepie, jeżeli ich opis jest odpowiednio opracowany.
- Opisy kategorii – prowadząc sklep, musisz podzielić swoje produkty na kategorie, aby klienci lepiej odnaleźli się w ofercie. Opis kategorii jest bardzo ważny, gdyż informuje użytkownika, co może znaleźć na danej podstronie. Jeżeli tekst będzie napisany w sposób merytoryczny, nie tylko zwiększy to wiarygodność Twojej firmy, ale także wpłynie na zachowania zakupowe potencjalnych klientów.
- Teksty na bloga – prowadząc sklep internetowy, nie można skupiać się jedynie na sprzedaży. Ważne jest również budowanie profesjonalnego wizerunku i pomoc odbiorcom w uzyskaniu niezbędnych informacji. Blog jest też doskonałym narzędziem do pozycjonowania. Jeżeli otwierasz sklep internetowy, zadbaj o to, aby miał zakładkę z artykułami poradnikowymi. Teksty muszą nieść wartość dla odbiorcy, a jednocześnie wspierać działania SEO.
W czasach kryzysu, gdy gospodarka stoi, właściciele biznesów szukają oszczędności. Z drugiej strony osoby, które straciły pracę, starają się znaleźć alternatywne źródło dochodów. Postanawiają więc pisać teksty na zamówienie. 5 z języka polskiego na świadectwie oraz umiejętność składania zdań to jednak nie wszystko, aby zostać copywriterem. Oczywiście nikt nikomu nie zabroni skorzystać z takich usług. Po pewnym czasie zauważysz jednak, że tanie teksty napisane przez samozwańczego copywritera nie działają. Zamiast wyrzucać pieniądze w błoto, lepiej od razu zwrócić się do profesjonalisty. W przyszłości zobaczysz, że była to opłacalna inwestycja.
Potrzebujesz tekstów dla swojego e-commerce, na stronę firmową lub bloga? Skontaktuj się z nami! Jesteśmy elastyczni i zależy nam na Twoim zadowoleniu. W sprawie ceny dogadamy się tak, aby obie strony były zadowolone ze współpracy 😊
Najnowsze komentarze