Jeżeli prowadzisz swój biznes, to doskonale wiesz, jak wiele czynników składa się na jego rozwój. Mało kto jest w stanie poradzić sobie z samodzielnym zarządzaniem, dlatego nieodłączną częścią każdej firmy jest współpraca ze specjalistami z różnych dziedzin. Prowadzenie księgowości, nawiązywanie nowych kontaktów biznesowych czy obsługa klientów to zadania, które warto zlecić profesjonalistom. Tak samo jest z kampanią marketingową, dzięki której wizerunek Twojej marki będzie rozpoznawalny i trafi do szerokiego grona odbiorców. Co ma z tym wspólnego copywriting i w jaki sposób może zwiększyć zyski Twojej firmie?

Copywriting i jego znaczenie

W obecnych czasach trudno prowadzić biznes, jeżeli nie istnieje on w sieci. Co robisz, gdy potrzebny Ci namiar na dobrego stolarza w Twojej okolicy? Szukasz kontaktu w Google i przeglądasz wyświetlone oferty, analizując, która z nich jest według Ciebie najkorzystniejsza. Oznacza to, że stolarz, o którym wzmianki nie ma w internecie, tak naprawdę dla potencjalnego klienta nie istnieje i traci wile zleceń. Teraz przełóż ten przykład na Twoją firmę i zastanów się, jak wielu kontrahentów możesz stracić, jeżeli Twoja oferta nie będzie dostępna w sieci. A co ma z tym wspólnego copywriting? To, że założenie strony internetowej i firmowego profilu w social mediach nie wystarczy, aby skutecznie przyciągnąć nowych kontrahentów. Ważna jest też regularna aktualizacja witryny, prowadzenie komunikacji z klientami oraz zapełnienie strony treścią, która będzie wartościowa nie tylko dla użytkowników, ale także robotów Google. Te wszystkie działania mieszczą się właśnie w zakresie copywritingu.

Pić, Kawa, Pracy, Tworzenie, Budować, Urząd

Po co mi copywriter? Czyli pisać każdy może

Chodziłeś do szkoły, umiesz czytać i pisać, więc po co masz wydawać pieniądze na usługi copywritera? Przecież najlepiej znasz swoją firmę i oferowane usługi, wystarczy napisać kilka zdań na ten temat i wstawić na stronę. Nic bardziej mylnego! Copywriting to dużo szersza dziedzina, która wymaga przeanalizowania potrzeb i oczekiwań grupy docelowej odbiorców Twoich usług i stworzenia tekstów, które precyzyjnie trafią do klientów. Content musi być napisany językiem korzyści, który w nienachalny sposób przekona odbiorcę do tego, że właśnie Twoja firma jest godna zaufania spośród wielu o podobnym profilu działalności. Konkurencja na rynku jest spora, dlatego należy walczyć o każdego klienta, gdyż dzięki niemu, masz szansę zdobyć kolejnych kontrahentów.

Kolejną kwestią jest SEO copywriting. Wspiera on działania pozycjonujące, dzięki czemu Twoja firma ma szansę pojawiać się w wysokich wynikach wyszukiwarki. Roboty Google stosują coraz bardziej innowacyjne algorytmy, dlatego teksty naszpikowane jedynie frazami kluczowymi są nisko oceniane i nie przyniosą oczekiwanych rezultatów. Obecnie copywriting SEO związany jest z dostarczaniem wysokiej jakości treści, z wartością merytoryczną dla użytkownika oraz zoptymalizowanych pod kątem SEO. Jeżeli nie czujesz się dobrze w zasadach współczesnego marketingu internetowego, które de facto ciągle się zmieniają, może być Ci trudno z optymalizacją tekstu, aby wspierał działania pozycjonujące.

Copywriting – korzyści dla Twojej firmy

Działania marketingowe, mające na celu wypromowanie marki, muszą być realizowane na wielu płaszczyznach. Prowadzenie firmowych kanałów w social mediach, pozycjonowanie, kampanie reklamowe i copywriting wspólnie na siebie oddziałują. Skuteczna promocja musi więc odbywać się wieloetapowo, aby przyniosła oczekiwane rezultaty. A jakie korzyści dla Twojej firmy wynikają ze współpracy z copywriterem?

  • Komunikacja marki z odbiorcą

Prowadzenie bloga oraz kanałów w mediach społecznościowych to najlepszy sposób, aby nawiązać relacje z odbiorcami. Ważne jest to, że zarówno teksty, jak i krótkie komunikaty w social mediach muszą być dopasowane do grupy docelowej i odpowiadać na jej potrzeby. Sposób, w jaki prezentujesz swoją firmę, ma duże znaczenie dla tego, jak będzie ona postrzegana. Inaczej będziesz komunikował się z klientami, oferując produkty kosmetyczne, a inaczej świadcząc usługi z zakresu sprzedaży części do maszyn przemysłowych.

  • Budowanie wizerunku eksperta

Klienci dużo większym zaufaniem darzą firmy, które są uznawane za autorytet w swojej branży. Publikując na blogu specjalistyczne treści, które odpowiadają na pytania i wątpliwości odbiorców, Twoja firma zyska uznanie. Jest to jasny sygnał, że doskonale znasz się na tym co robisz i w razie potrzeb doradzisz oraz będziesz w stanie sprostać oczekiwaniom klienta. Ważne są także treści na stronie firmowej, które muszą być napisane zrozumiałym językiem, nawet gdy działasz w branży wymagającej specjalistycznej wiedzy na temat oferowanych usług czy produktów. Taka firma w oczach klienta będzie bardziej wiarygodna niż ta, która opisuje swoją ofertę w sposób, który trafi tylko do ekspertów z danej dziedziny.

  • Większy ruch na stronie

Jest to ściśle związane z działaniami SEO i uzyskaniem wysokiej pozycji w wyszukiwarce. Wartościowy content generuje ruch i poprawia widoczność witryny Google. Regularne prowadzenie bloga i aktualizacja treści tak, aby były zoptymalizowane pod SEO, przyniesie efekty w postaci częstszych odwiedzin potencjalnych klientów. Użytkownicy poszukujący usług w internecie, w pierwszej kolejności sprawdzają strony znajdujące się na górze wyszukiwarki. W tym celu warto nie tylko pamiętać o udostępnianiu nowych treści na blogu, ale także publikowaniu tekstów na zapleczach, o odpowiednim nasyceniu fraz kluczowych i zdobywaniu wartościowych linków.

  • Wysoki współczynnik konwersji

Budowanie konwersji zależy od tego, jakie treści udostępniasz na swojej stronie. Duże znaczenie ma tu odpowiedni dobór słów kluczowych oraz zachęcenie użytkownika do określonego działania. Wchodzenie w interakcje z klientami poprzez udostępnianie newsletterów, atrakcyjne zaprezentowanie oferty czy wezwanie do kontaktu mają wpływ na to, w czy użytkownik pozostanie na stronie i finalnie skorzysta z Twoich usług.

  • Wzrost zysków ze sprzedaży

Jest to najważniejszy cel każdego biznesu oraz największa korzyść, jaką może Ci przynieść copywriting. Publikując wysokiej jakości treści na swojej stronie i firmowym blogu, budujesz wizerunek profesjonalnej i godnej zaufania firmy. To może przełożyć się na to, że klienci będą w stanie więcej zapłacić za Twoje produkty, gdyż identyfikują się z Twoją marką. Poza tym większa popularność witryny sprawia, że odwiedza ją więcej klientów, którzy zadowoleni z poziomu obsługi, będą polecać Twoją firmę innym. Perswazyjny, merytoryczny content, który precyzyjnie trafia w potrzeby grupy docelowej, przyniesie Ci wymierne korzyści w postaci poprawy zysków oraz zdobycia nowych klientów.

Przedsiębiorca, Pomysł, Kompetencji, Wizja, Cel

Copywriting – oszczędność czasu i pieniędzy

Szata graficzna Twojej strony oraz publikowane na niej treści mają wpływ na to, czy klienci zainteresują się prezentowaną ofertą. Jeżeli witryna nie jest aktualizowana, spada w wynikach wyszukiwarki, a ponadto może świadczyć o tym, że firma przestała prowadzić działalność. Zatrudniając copywritera, będziesz mógł na bieżąco uzupełniać stronę o nowy content, dzięki czemu dostarczysz odbiorcom wartościowych treści. Warto również pamiętać, że jest to dużo skuteczniejszy i tańszy sposób na wypromowanie swojej marki niż realizowanie płatnych kampanii AdWords czy wykupowanie reklam na Facebooku. Takie działania mogą być uzupełnieniem copywritingu, jednak samodzielnie nie przyniosą oczekiwanych rezultatów. Dodatkowo zlecając opisy produktów i kategorii, zamawiając teksty na stronę firmową lub artykuły na bloga możesz być pewny, że będą one poprawne językowo, zoptymalizowane pod SEO i mające wydźwięk perswazyjny.

Copywriting jest obecnie niezbędnym narzędziem, bez którego Twoja firma dużo straci i przestanie się rozwijać. Warto więc od samego początku wdrażać skuteczne działania contnent marketingowe i budować stabilną pozycję na rynku.

Potrzebujesz treści na swoją stronę? Skontaktuj się z nami!